Brama gara┼╝owa z nap─Ödem bocznym

Brama gara┼╝owa segmentowa jest aktualnie najpopularniejszym rodzajem bramy gara┼╝owej. Niekiedy jednak niemo┼╝liwy jest monta┼╝ jej klasycznego wariantu, w kt├│rym prowadnice bramy umieszczone s─ů pod sufitem gara┼╝u. Alternatyw─ů dla takiego rozwi─ůzania jest brama segmentowa boczna.

Brama gara┼╝owa segmentowa ÔÇô czym w og├│le s─ů tego typu wrota?

Klasyczna brama gara┼╝owa segmentowa otwierana jest wzd┼éu┼╝ prowadnic poprowadzonych pod sufitem gara┼╝owym. Sk┼éada si─Ö ona ze specjalnych segment├│w, najcz─Ö┼Ťciej o grubo┼Ťci ok. 4 cm i wype┼énionych litym drewnem lub piank─ů (np. poliuretanow─ů). Brama segmentowa mo┼╝e by─ç otwierana i zamykana zar├│wno w oparciu o mechanizm automatyczny, jak i r─Öcznie przez u┼╝ytkownika.

Rozwi─ůzanie to charakteryzuje si─Ö wysok─ů termostatyczno┼Ťci─ů, elegancj─ů i ÔÇô stosunkowo nisk─ů cen─ů. Dlatego te┼╝ brama gara┼╝owa tego typu jest najcz─Ö┼Ťciej wybieranym rodzajem bram i ma ca┼é─ů rzesz─Ö swoich zwolennik├│w. Niekiedy jednak monta┼╝ prowadnic pod sufitem gara┼╝u mo┼╝e z r├│┼╝nych powod├│w nie by─ç mo┼╝liwy, np. ze wzgl─Ödu na zainstalowane tam rury ciep┼éownicze, czy te┼╝ uk┼éad klimatyzacji.

Brama segmentowa boczna ÔÇô alternatywa dla konwencjonalnego rozwi─ůzania

Brama segmentowa boczna zaliczana jest jako brama do zada┼ä specjalnych. Decyduj─ů si─Ö na ni─ů przede wszystkim Ci u┼╝ytkownicy, kt├│rzy albo nie chc─ů zamontowa─ç prowadnic podsufitowych, albo  nie mog─ů tego uczyni─ç z przyczyn technicznych ÔÇô np. z powodu braku nadpro┼╝a, nier├│wnego sufitu, bardzo regularnego o┼Ťwietlenia gara┼╝u, itp.

Brama z bocznym nap─Ödem jest podobnej konstrukcji do klasycznej bramy segmentowej. R├│┼╝nica polega oczywi┼Ťcie na tym, ┼╝e jest to brama otwierana nie wzd┼éu┼╝ sufitu, a wzd┼éu┼╝ jednej ze ┼Ťcian bocznych. Brama tego typu nadal zachowuje swoje w┼éa┼Ťciwo┼Ťci termostatyczne, mo┼╝e by─ç te┼╝ otwierana zar├│wno automatycznie, jak i r─Öcznie.

Brama boczna ÔÇô co jeszcze warto o niej wiedzie─ç?

Brama segmentowa boczna b─Ödzie te┼╝ nieco wygodniejsza w zwyk┼éym u┼╝ytkowaniu. Przede wszystkim nie trzeba teraz otwiera─ç ca┼éej bramy, aby wej┼Ť─ç do gara┼╝u: wrota wystarczy tylko lekko uchyli─ç. U┼éatwia i przyspiesza to wprowadzenie np. roweru czy motocykla. Tak─ů bram─Ö ┼éatwiej te┼╝ obs┼éugiwa─ç r─Öcznie, np. w przypadku przerwy w dostawie pr─ůdu.

Niemniej jednak tego typu brama gara┼╝owa jest nieco dro┼╝sza od klasycznej bramy segmentowej. Wad─ů niniejszego rozwi─ůzania jest te┼╝ wy┼é─ůczenie z u┼╝ytkowania jednej ze ┼Ťcian, przy kt├│rej tradycyjnie mog┼éyby sta─ç narz─Ödzia, czy te┼╝ st├│┼é warsztatowy. Jednak┼╝e bezpo┼Ťredni, ┼éatwy dost─Öp do nap─Ödu i prowadnic sprawia, ┼╝e brama boczna jest ┼éatwiejsza w czyszczeniu i w konserwacji.

Czy brama gara┼╝owa boczna ma sens?

Oczywi┼Ťcie brama segmentowa boczna nie zawsze powinna by─ç instalowana. To przede wszystkim drzwi przeznaczone dla gara┼╝u, w kt├│rym z r├│┼╝nych powod├│w niemo┼╝liwe jest zamontowanie zwyczajnej bramy (z prowadnicami podsufitowymi). Wszystko zale┼╝y jednak od Ciebie i je┼╝eli uznasz, ┼╝e rozwi─ůzanie z nap─Ödem bocznym lepiej sprawdzi si─Ö w Twoim przypadku, zdecydowanie warto si─Ö na tak─ů bram─Ö zdecydowa─ç ÔÇô nawet kosztem dost─Öpu do jednej ze ┼Ťcian.