Generalny remont – jak pozbyć się odpadów

kontener na gruz

Wyburzanie ścianek działowych, zmiana ceramiki sanitarnej i skuwanie tynków. Co łączy te czynności? Ich efektem, poza oczywiście nowym wyglądem mieszkania, są duże ilości gruzu.

Nie każdy jednak wie, jak poradzić sobie z jego utylizacją. Wyrzucenie go do zwykłego pojemnika na odpady zmieszane jest bowiem nielegalne i może być podstawą do nałożenia na nas dotkliwej kary finansowej, sięgającej nawet 500 złotych. Tymczasem sama utylizacja gruzu jest bezpłatna.

Zajmują się nią działające w każdej gminie Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, a naszym jedynym obowiązkiem jest dostarczenie go tam we własnym zakresie. Co jednak, jeśli nie posiadamy własnego auta i nie jesteśmy w stanie zorganizować transportu? Jak poradzić sobie w sytuacji, gdy gruzu jest na tyle dużo, że dowiezienie go swoim samochodem okazuje się niemożliwe?

Big bag lub kontener na odpady z generalnego remontu

W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem będzie wynajęcie big baga lub kontenera na gruz. Ten pierwszy warto wybrać, gdy nasz remont wygeneruje maksymalnie kilka metrów sześciennych gruzu. Udostępniają go same PSZOK-i, a w niektórych gminach jest to nawet bezpłatne – o ile z usługi nie skorzystamy częściej niż raz w roku. W innym wypadku musimy przygotować się na wydatek rzędu 100 złotych.

Duży, generalny remont wymaga jednak użycia pojemnika większego niż big bag. Warto wówczas zamówić kontener na gruz, który nie tylko pomieści go dużo więcej, ale też zniesie większe obciążenia. Wypożyczaniem kontenerów na gruz zajmują się wyspecjalizowane firmy, a usługę powinniśmy zamówić w jednej z nich co najmniej tydzień wcześniej. W zależności od zapisów umowy, kontener zostanie odwieziony od razu po jego zapełnieniu lub w ustalonym wcześniej terminie.

Śledź ogłoszenia

Planując duży remont warto też sięgnąć po lokalną gazetę i odszukać w niej dział z ogłoszeniami. Niekiedy można tam bowiem znaleźć oferty osób poszukujących gruzu do robót budowlanych. Odpowiedź na jedną z nich może okazać się świetnym sposobem na to, by legalnie i bez żadnych kosztów pozbyć się odpadów po remoncie. W takim wypadku nie musimy także organizować transportu, bo ten należy już obowiązków odbierającego gruz.

Kiedy przyda się zsyp?

Podczas niewielkich remontów na najniższych kondygnacjach wyniesienie gruzu do big baga lub kontenera nie powinno sprawić dużych problemów – wystarczy sięgnąć po zwykłe wiadro czy taczki. Sprawa się jednak nieco komplikuje, jeśli w wyniku prac generujemy duże ilości odpadów, a na domiar złego musimy znieść je kilka pięter w dół. Na szczęście istnieje sposób na usprawnienie prac remontowych.

Można zdecydować się na montaż specjalnego zsypu na gruz. Składa się on z obręczy wykonanych z grubego i wytrzymałego plastiku, które połączone są ze sobą za pomocą karabińczyków. Początek zsypu montuje się np. przy oknie lub na dachu, zaś jego koniec umieszczony jest bezpośrednio w kontenerze. Za wynajem zsypu przemawia nie tylko możliwość szybszego i łatwiejszego uporania się z gruzem, ale też stosunkowo niewielka cena.

__nc_widgets.push([’C04E-094F-FC83-ADFF-1bSiVy’, 'budnews.pl’, 'recommendation’, 1, 1]);

(function() {
var __nc = document.createElement(’script’); __nc.type = 'text/javascript’; __nc.async = true; __nc.id = 'Nextclick_Manager’;
__nc.src = 'http://nextclick.pl/widget/widget.recommendation.1.js’;
var s = document.getElementsByTagName(’script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(__nc, s);
})();