O stolarce budowlanej w kontek┼Ťcie najbli┼╝szych lat

VII Kongres Stolarki Polskiej ju┼╝ za nami! 19 maja 2016 roku przedstawiciele bran┼╝y stolarki budowlanej zebrali si─Ö na VII Kongresie Stolarki Polskiej. Tegoroczna ods┼éona najwi─Ökszego bran┼╝owego wydarzenia obfitowa┼éa w wiele, stoj─ůcych na wysokim poziomie merytorycznym rozm├│w i wyst─ůpie┼ä. Odby┼éa si─Ö m.in. konstruktywna debata na temat przysz┼éo┼Ťci tego sektora gospodarki w kontek┼Ťcie roku 2021. Poprzedzaj─ůce j─ů scenariusze foresightowe nasun─Ö┼éy pytanie ÔÇô czy Polska stanie si─Ö tygrysem stolarki budowlanej w┬áEuropie?

Bran┼╝a stolarki budowlanej jest wa┼╝nym sektorem gospodarki. Rynek zmienia si─Ö dynamicznie, a┬áspo┼éeczno┼Ť─ç producent├│w stolarki potrzebuje ci─ůg┼éych impuls├│w do sta┼éego rozwoju. Jednym z nich jest Kongres Stolarki Polskiej, organizowany raz do roku przez Zwi─ůzek POiD.

Kongres Stolarki Polskiej

Perspektywy rozwoju w kontek┼Ťcie 2021 roku

Cz─Ö┼Ť─ç merytoryczn─ů VII Kongresu Stolarki Polskiej, kt├│rej gospodarzem by┼é popularny dziennikarz Marek Zaj─ůc, rozpocz─ů┼é blok tematyczny ÔÇ×Perspektywy rozwoju bran┼╝y budowlanej w Europie w┬ákontek┼Ťcie roku 2021. Czy Polska i polscy producenci okien s─ů ┼Ťwiadomi zmian i czy s─ů na nie przygotowani?”. Wst─Öpem do dyskusji panelowej by┼éa prezentacja, przedstawiaj─ůca mo┼╝liwe scenariusze rozwoju bran┼╝y stolarki budowlanej na podstawie bada┼ä foresightowych. Joanna Florczak-Czujwid i Beata Tomczak z ASM ÔÇô Centrum Bada┼ä i┬áAnaliz Rynku przedstawi┼éy cztery najbardziej prawdopodobne koncepcje na temat przysz┼éo┼Ťci tego sektora gospodarki: bezpieczny wzrost, spokojna stagnacja, dystopia oraz niepewny materializm. Za czynniki determinuj─ůce uznano otoczenie ekonomiczne i polityczne, w tym w┬ászczeg├│lno┼Ťci sp├│jno┼Ť─ç UE, bezpiecze┼ästwo strategiczne oraz popyt na mieszkania i domy. Nast─Öpnie rozpocz─Ö┼éa si─Ö dyskusja panelowa, w kt├│rej wzi─Öli udzia┼é przedstawiciele: ┼Ťrodowiska deweloper├│w, instytucji promuj─ůcej budownictwo pasywne, firmy zajmuj─ůcej si─Ö produkcj─ů i sprzeda┼╝─ů stolarki, reprezentant Ministerstwa Infrastruktury i┬áBudownictwa oraz ekspert, kt├│ry zaprezentowa┼é ten temat z punktu widzenia konsument├│w. Ka┼╝dy z┬ápanelist├│w przedstawi┼é zagadnienia zwi─ůzane z energooszcz─Ödno┼Ťci─ů ze swojej perspektywy. Odwo┼éuj─ůc si─Ö do scenariuszy foresightowych, stwierdzono, ┼╝e polska bran┼╝a stolarki budowlanej ma cechy tygrysa. Polska jest ju┼╝ przecie┼╝ najwi─Ökszym eksporterem w tej kategorii w Europie ÔÇô w 2015 roku stanowi┼é on 21,2% struktury eksportu ca┼éej stolarki budowlanej w┬áUE wed┼éug raport├│w ÔÇ×Rynek stolarki okiennej w Polsce 2016ÔÇŁ oraz ÔÇ×Rynek stolarki drzwiowej w Polsce 2016ÔÇŁ, przygotowanych przez ASM ÔÇô Centrum Bada┼ä i Analiz Rynku dla Zwi─ůzku POiD. Rozwi─ůzania oferowane przez rodzimych producent├│w s─ů szczeg├│lnie popularne na rynkach: Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji czy W┼éoch. A┬áwi─Öc trzeba d─ů┼╝y─ç do dalszego bezpiecznego wzrostu tego sektora, uwzgl─Ödniaj─ůc wyzwania nowych czas├│w. W roli moderator├│w dyskusji wyst─ůpili: Ma┼égorzata Walczak-Gomu┼éa ÔÇô Prezes ASM Centrum Bada┼ä i Analiz Rynku oraz Andrzej Wicha ÔÇô ekspert stolarki. Podj─Öta tematyka pobudzi┼éa do gor─ůcej debaty na sali pomi─Ödzy uczestnikami spotkania.

Kongres Stolarki PolskiejCenne rady dla marketingowc├│w

Podczas II bloku ÔÇ×Jak skutecznie kreowa─ç Mark─Ö, aby sprzedawa─ç wi─Öcej i dro┼╝ej?ÔÇŁ, kt├│ry mia┼é charakter multimedialny, dr Marek Borowi┼äski, specjalista od visual merchandisingu i zwi─Ökszania sprzeda┼╝y, przedstawi┼é wa┼╝ne aspekty dotycz─ůce sprzeda┼╝y i promocji produkt├│w w┬átradycyjnym punkcie dystrybucji oraz w Internecie. Zosta┼éy zaprezentowane filmy z punkt├│w handlowych, dzi─Öki kt├│rym uczestnicy Kongresu mogli przekona─ç si─Ö, jak wygl─ůda podr├│┼╝ klienta po prawdziwym salonie sprzeda┼╝y stolarki otworowej. Ekspert zarekomendowa┼é wykorzystanie do┼Ťwiadcze┼ä sensorycznych w┬áprojektowaniu przestrzeni, kt├│re pozwalaj─ů wykreowa─ç przyjemn─ů, unikatow─ů atmosfer─Ö, co w┬áefekcie wp┼éywa na pozytywne reakcje konsumenckie. Zwr├│ci┼é te┼╝ uwag─Ö na konieczno┼Ť─ç wykorzystania nowoczesnych sposob├│w komunikacji z klientem, np. ekran├│w multimedialnych, podkre┼Ťli┼é znaczenie doradztwa i serwisu dla nowego typu konsumenta ÔÇô „technologicznego” oraz wyeksponowa┼é potencja┼é przekazu filmowego i rosn─ůce znaczenie urz─ůdze┼ä mobilnych. W trakcie wyst─ůpienia zaprezentowane zosta┼éy wypowiedzi czterech ekspert├│w: prof. Grzegorza Mazurka z┬áAkademii Leona Ko┼║mi┼äskiego, Beaty Tarnowskiej i┬áRados┼éawa Wierzbickiego z Onet.pl (Media Impact), a tak┼╝e Piotra Zalewskiego z Google Polska.

kongres stolarki polskiejWnioski na przysz┼éo┼Ť─ç

Zwie┼äczeniem cz─Ö┼Ťci merytorycznej VII Kongresu Stolarki Polskiej by┼éo przem├│wienie Janusza Komurkiewicza, Prezesa Zarz─ůdu Zwi─ůzku POiD, w kt├│rym dokona┼é podsumowania wydarzenia i┬áprzedstawi┼é opracowane przez Zwi─ůzek POiD na podstawie dyskusji kongresowych, kierunki dalszego rozwoju Zwi─ůzku i ca┼éej bran┼╝y stolarki budowlanej. Podkre┼Ťli┼é, ┼╝e producenci s─ů w┬áwi─Ökszo┼Ťci przygotowani do zmian, kt├│re nadejd─ů wraz z 2021 rokiem, gdy┼╝ posiadaj─ů nowoczesne produkty i┬áinnowacyjne moce techniczne do tego, aby tworzy─ç rozwi─ůzania zgodne z przepisami. Stwierdzi┼é jednak, ┼╝e potrzebna jest dalsza dyskusja, aby w p─Ödzie do spe┼énienia wymog├│w prawnych nie zatraci─ç tego, co najwa┼╝niejsze, czyli cz┼éowieka ÔÇô konsumenta i jego potrzeb, kt├│rego komfort ┼╝ycia w┬ádomu powinien by─ç dla producent├│w stolarki budowlanej najwa┼╝niejszy. Dlatego Zwi─ůzek POiD, w┬áimieniu bran┼╝y, b─Ödzie omawia┼é to zagadnienie z Ministerstwem Infrastruktury i┬áBudownictwa, zapraszaj─ůc do rozmowy r├│wnie┼╝ ┼Ťrodowisko architekt├│w. Prezes Zarz─ůdu Zwi─ůzku POiD zauwa┼╝y┼é ponadto, ┼╝e podczas ca┼éego Kongresu pojawia┼é si─Ö cz─Östo w─ůtek dobrego monta┼╝u. Z┼ée praktyki zwi─ůzane z instalacj─ů stolarki wynikaj─ů z braku wiedzy ÔÇô z tego powodu trzeba wzmocni─ç dzia┼éania edukacyjne w tym zakresie. Zwi─ůzek wraz z Ministerstwem zastanowi─ů si─Ö zatem, jakie dodatkowe inicjatywy promuj─ůce dobry monta┼╝, opr├│cz kontynuacji kampanii ÔÇ×DOBRY MONTA┼╗ÔÇŁ, nale┼╝y podj─ů─ç. Poinformowa┼é r├│wnie┼╝, ┼╝e POiD wytrwale d─ů┼╝y do tego, ┼╝eby w Polsce powsta┼é nowy zaw├│d ÔÇô monter stolarki budowlanej. Pierwszym krokiem ku realizacji tego zamierzania by┼éo wydanie podr─Öcznika do kurs├│w kwalifikacyjnych. Ponadto, Kongres w Jachrance pokaza┼é, ┼╝e takie spotkania s─ů bardzo po┼╝yteczne dla bran┼╝y, gdy┼╝ jednocz─ů si┼éy wszystkich producent├│w stolarki w┬átrosce o wsp├│lne dobro. ┬áÔÇô Wierz─Ö, ┼╝e dzi─Öki Pa┼ästwa zaanga┼╝owaniu, okr─Öt pod bander─ů Zwi─ůzku POiD obierze dalszy dobry kurs i pod pe┼énymi ┼╝aglami b─Ödzie wytrwale d─ů┼╝y┼é do wyznaczonych cel├│w. Mam te┼╝ nadziej─Ö, ┼╝e VII┬áKongres Stolarki Polskiej stanie si─Ö pozytywnym impulsem do dalszego aktywnego w┼é─ůczania si─Ö ┬áw┬áfunkcjonowanie Zwi─ůzku i┬ábran┼╝y, kt├│r─ů reprezentuje ÔÇô m├│wi┼é Janusz Komurkiewicz, Prezes Zarz─ůdu POiD podczas Kongresu.

Aveex_for_POID_VII_Kongres_Stolarki_Polskiej-8959

Jubileusz organizacji bran┼╝y stolarki budowlanej

Po cz─Ö┼Ťci merytorycznej nast─ůpi┼éa uroczysta Gala, kt├│r─ů poprowadzi┼é znany z Polskiego Radia dziennikarz ÔÇô Roman Czejarek.┬á W tym roku mia┼éa ona wyj─ůtkowy charakter ze wzgl─Ödu na obchody 20-lecia istnienia w Polsce organizacji bran┼╝y stolarki budowlanej ÔÇô Stowarzyszenia Producent├│w Stolarki Budowlanej, z kt├│rej wywodzi si─Ö Zwi─ůzek POiD. Przy akompaniamencie muzyki na ┼╝ywo zosta┼éa przedstawiona historia reprezentowanego przez Zwi─ůzek POiD sektora. Ka┼╝dej z┬áprze┼éomowych dat towarzyszy┼éa znana piosenka, kt├│ra kr├│lowa┼éa w tym czasie na listach przeboj├│w. W tym rytmie przyznawane by┼éy r├│wnie┼╝ wyr├│┼╝nienia ÔÇô zar├│wno te, kt├│re wesz┼éy ju┼╝ do tradycji kongresowych spotka┼ä, jak i specjalne ÔÇô z okazji jubileuszu.