Stres zatruwa Ci 偶ycie? Oto 5 porad, jak si臋 go pozby膰 i przywr贸ci膰 sobie spok贸j

Stres

Dawniej stres pe艂ni艂 wa偶n膮 funkcj臋 – to dzi臋ki niemu byli艣my w stanie w mgnieniu oka zmobilizowa膰 wszystkie swoje si艂y i uciec przed zagra偶aj膮cym niebezpiecze艅stwem. Jednak tego typu stresu dzi艣 raczej ju偶 nie do艣wiadczamy. We wsp贸艂czesnym spo艂ecze艅stwie zazwyczaj do czynienia mamy z jego chroniczn膮 form膮- nieprzyjemnym uczuciem, kt贸re n臋ka ca艂ymi dniami. Na szcz臋艣cie my wiemy jak szybko pozby膰 si臋 stresu, i podzielimy si臋 z wami kilkoma radami.

  1. G艂臋boki oddech

Istnieje wiele r贸偶nych technik oddechowych, kt贸re pomagaj膮 si臋 odpr臋偶y膰 i uspokoi膰. Nauka jednej z nich zajmie dos艂ownie chwil臋 i przyniesie natychmiastowy efekt – wystarczy po prostu wzi膮膰 dziesi臋膰 g艂臋bokich oddech贸w. Ka偶dy wdech powinien trwa膰 oko艂o 4 sekundy i w trakcie nale偶y skoncentrowa膰 si臋 na towarzysz膮cym ci poczuciu stresu i l臋ku. P贸藕niej nast臋puje wydech – powinien on by膰 d艂u偶szy, oko艂o sze艣ciosekundowy. Podczas wydychania wyobra藕 sobie jak wszystkie negatywne odczucia uciekaj膮 wraz z powietrzem. Po tym kr贸tkim oddechowym 膰wiczeniu poczujesz si臋 bardziej spokojnie i 艣wie偶o.

Rada: Na YouTube wyszukaj uspokajaj膮ce 膰wiczenia oddechowe i wypr贸buj kontrolowane oddychanie lub techniki medytacyjne.

  1. Rozpie艣膰 si臋

Pozw贸l sobie na wiecz贸r, kiedy nie b臋dziesz robi膰 nic, tylko odpoczywa膰. Przygotuj sobie ulubion膮 herbat臋 lub kieliszek dobrego wina, mi臋kki kocyk i wygodnie umo艣膰 si臋 na kanapie. Wybierz dobry film lub serial i po prostu zrelaksuj si臋. Polecamy wybiera膰 raczej lekkie gatunki, takie jak komedie, aby wyczy艣ci膰 g艂ow臋 i wprawi膰 si臋 w dobry humor. Dobrej atmosferze pomog膮 r贸wnie偶 艣wieczki i kilka kostek czekolady.

  1. Spo膰 si臋

Trening, zw艂aszcza ten aerobowy, jest korzystny nie tylko dla cia艂a, ale i umys艂u, co zosta艂o potwierdzone licznymi badaniami.Ka偶demu z nas odpowiada inny rodzaj aktywno艣ci oraz jej intensywno艣膰, jednak wa偶ne jest, aby zadba膰 o regularny ruch. Spr贸buj znale藕膰 form臋 aktywno艣ci, kt贸r膮 uprawia膰 b臋dziesz regularnie, i to nawet kilka razy w tygodniu. Aby poczu膰 si臋 lepiej nie trzeba biega膰 maraton贸w, wystarczy nawet orze藕wiaj膮cy spacer na 艣wie偶ym powietrzu.

  1. Korzystaj z dobrodziejstw zi贸艂

Mo偶e zaskoczy Ci臋 ta informacja, ale zio艂owa herbatka potrafi skutecznie zniwelowa膰 stres. Badania z roku 2004 m贸wi膮, 偶e okre艣lone zio艂a potrafi膮 艂agodzi膰 stany l臋kowe i stres, a jednocze艣nie, w przeciwie艅stwie do lek贸w dost臋pnych w aptece, nie powoduj膮 uzale偶nie艅. W sytuacjach stresowych pomo偶e napar z zi贸艂 takich jak kocimi臋tka, rumianek, koz艂ek lekarski, melisa lub m臋czennica lekarska. Pomoc oferuje nam nawet klasyczna zielona herbata – najlepiej jednak si臋gn膮膰 po t臋 sypan膮, wysokiej jako艣ci.

  1. Wykonaj masa偶 d艂oni

Z masa偶em d艂oni poradzi sobie ka偶dy – aby zredukowa膰 stres wystraczy wystarczy nawet kilka minut. Wed艂ug naukowc贸w z Instytutu Bada艅 Wydzia艂u Medycyny Uniwersytetu w Miami nawet pi臋ciominutowy masa偶 d艂oni redukuje stres, depresje i l臋ki. Jak si臋 za to zabra膰? Pocieraj jedn膮 d艂oni膮 o drug膮 aby je rozgrza膰 i pobudzi膰 kr膮偶enie krwi. P贸藕niej z pomoc膮 kciuk贸w uciskaj d艂onie i na chwil臋 mocno 艣ci艣nij kciuk z palcem wskazuj膮cym.

Szukasz przegl膮darki mebli i dekoracji do wn臋trz? To w艂a艣nie FAVI! FAVI to mi臋dzynarodowa internetowa przegl膮darka asortymentu do wn臋trz i ogrodu. FAVI gromadzi ponad 2 000 sklep贸w nie tylko w Polsce, ale tak偶e na W臋grzech, w Wielkiej Brytanii, we W艂oszech. Misj膮 FAVI jest oszcz臋dzanie Twojego czasu i dostarczanie codziennej dawki inspiracji dla Twojego domu.