Treści wizualne i ich wpływ na sprzedaż produktów i usług.

Jaka dachówka

Czy zastanawiałeś się, co może wpływać na sprzedaż oferowanych przez Ciebie produktów i usług? Wejdź i sprawdź, czym są treści wizualne i jakie są ich zalety!

Wpływ treści wizualnych na sprzedaż

Bez względu na to, czy prowadzisz sklep stacjonarny, internetowy lub witrynę poświęconą hazardowi online, która oferuje vulkan vegas 50 free spins dla nowych graczy, jednym z kluczy do sukcesu w biznesie jest przyciągnięcie klientów do swojego miejsca. Jeśli spodziewasz się, że staniesz się hitem tylko dzięki najlepszym produktom lub usługom, nie możesz się bardziej mylić. W tak zabieganym i zagraconym świecie, jeśli klienci nie wiedzą o Tobie i nie trafiają do Twojego sklepu, trudno będzie utrzymać się w grze. Co może zmienić Twoją sytuację? O tym dowiesz się po przeczytaniu tego artykułu. Zapraszamy!

Rosnący trend

To, że marketerzy B2C, marketerzy B2B i inni twórcy treści stopniowo zwracają się ku treściom wizualnym, potwierdza raport opracowany przez twórcę infografik i prezentacji Venngage.com. Firma podaje, że wykorzystanie treści wizualnych w marketingu cyfrowym wzrosło o 10,5% w 2019 roku w porównaniu z rokiem 2018. W latach 2020/2021 progres znajdował się na podobnym poziomie.

W tym samym raporcie czytamy, że 49% marketerów wskazało, że treści wizualne są bardzo ważne dla ich strategii marketingowej. Ani jeden nie zgodził się ze stwierdzeniem, że nie jest ona w ogóle ważna.

Czym jest marketing treści wizualnych?

Treści wizualne można zdefiniować jako wszelkie treści, których celem jest przyciągnięcie wzroku. To przyciąganie odbywa się poprzez wykorzystanie takich elementów jak atrakcyjne projekty i kolory. Przykładami treści wizualnych są infografiki, obrazy, filmy wideo i memy, a także inne innowacyjne metody.

Jeśli chodzi o marketing, różnica między tradycyjnymi taktykami marketingu treści a marketingiem treści wizualnych polega na tym, że te pierwsze starają się przyciągnąć odbiorców poprzez opowiadanie historii z wykorzystaniem głównie słów, natomiast te drugie opowiadają historie głównie za pomocą obrazów.

Marketing treści wizualnych ma na celu szybsze przekazywanie treści, ponieważ wizualizacje są łatwiejsze do odczytania i zapamiętania. W końcu angielskie przysłowie mówi, że „obraz mówi tysiąc słów”.

Wizualizacja to doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi

„Wizja przewyższa wszystkie inne zmysły” — mówi John Medina, autor bestsellera New York Times „Brain Rules”. Badania pokazują, że 90% informacji przekazywanych do ludzkiego mózgu to informacje wizualne, co czyni je doskonałym narzędziem do hakowania mózgu Twoich docelowych klientów.

Czy wiesz, że nasz mózg przetwarza informacje wizualne 60 000 razy szybciej niż informacje pisane? Prawie ⅔ ludzi twierdzi, że uczy się wzrokowo. Co więcej, wydaje się, że nasz mózg przypomina sobie 65% danych wizualnych widzianych trzy dni temu, a tylko 10% danych słyszanych.

Po prostu przekazujemy informacje w bardziej efektywny sposób, jeśli używamy obrazów. Dlatego właśnie wysokiej jakości, perswazyjne i autentyczne treści wizualne, skoncentrowane na Twojej marce i produktach, mają ogromny wpływ na lejek konwersji Twojej strony internetowej.

Treści wizualne pomogą Ci zapaść w pamięć, pokazać swoją wyjątkowość i dotrzeć do umysłu Twojego klienta docelowego. Dzięki nim staniesz się bardziej widoczny jako marka, zwiększysz liczbę wyświetleń swoich produktów i wygenerujesz konwersje.

Zwiększ zaangażowanie, zatrzymanie klientów i wydajność dzięki treściom wizualnym

Bycie na bieżąco z najnowszymi trendami i używanie atrakcyjnych zdjęć (własnych, wysokiej jakości, zachwycających), które pokazują funkcjonalność Twoich produktów, zwiększy Twoją wiarygodność i sprawi, że Twoi odbiorcy będą bardziej zaangażowani, staną się lojalni i będą polecać Twoją firmę, dzieląc się Twoimi treściami za pośrednictwem Social Media.

„Obraz jest wart tysiąca słów”. To stare powiedzenie jest teraz bardziej prawdziwe niż kiedykolwiek. Możesz sprawić, że Twój produkt stanie się wirusowy, jeśli wykorzystasz w swoim biznesie eCommerce pięknie obrobione zdjęcia produktów, które skuszą Twoich klientów, zmuszą ich do zakupu Twoich produktów i podzielenia się dowodem ich niesamowitego nabycia online.

Obrazy wywołują emocje u klientów

Wykorzystaj stan emocjonalny konsumentów, przedstawiając im wizualizacje w odpowiednich kolorach oraz przekaz (opis produktu skupiający się na jego zaletach i cechach), pomagając im lepiej zrozumieć Twoje produkty i przedstawiając je jako doskonałe rozwiązanie ich pragnień/problemów. W ten sposób przyciągniesz ich uwagę i skłonisz docelowych konsumentów do podjęcia decyzji o zakupie produktu.

Wniosek — wizualizacje zwiększają Twój ranking Google, a tym samym rozpoznawalność i widoczność w sieci

Posiadanie wysokiej klasy zdjęć produktów ma ogromny wpływ na sprzedaż produktów w Internecie, ponieważ zarówno ludzie, jak i wyszukiwarka Google cenią sobie bardziej treści wizualne niż te, które nie zawierają żadnych obrazów. Badania pokazują, że 70% konsumentów twierdzi, że jakość zdjęcia produktu jest bardzo ważna przy wyborze i zakupie produktu.

Ludzie potrzebują doświadczenia 360°, aby zobaczyć produkt tak, jakby znajdował się w ich rękach, aby móc wyobrazić sobie, jak zmieni się ich życie po nabyciu produktu. Aby ten trend się utrzymał, wyszukiwarki internetowe w pierwszej kolejności wyświetlają strony, na których znajduje się wiele jakościowych, istotnych zdjęć produktów.

Obrazy bardziej przemawiają do ludzkich mózgów, generując empatię, a jeśli są oryginalne, pokazują, jak bardzo jesteś autentyczny i godny zaufania, oferując najnowocześniejsze rozwiązania problemów klientów. To wzmacnia pozycję konsumentów, którzy zazwyczaj chętnie kupują Twoje produkty i pozostają lojalni wobec Twojej marki.