Tre艣ci wizualne i ich wp艂yw na sprzeda偶 produkt贸w i us艂ug.

Jaka dach贸wka

Czy zastanawia艂e艣 si臋, co mo偶e wp艂ywa膰 na sprzeda偶 oferowanych przez Ciebie produkt贸w i us艂ug? Wejd藕 i sprawd藕, czym s膮 tre艣ci wizualne i jakie s膮 ich zalety!

Wp艂yw tre艣ci wizualnych na sprzeda偶

Bez wzgl臋du na to, czy prowadzisz sklep stacjonarny, internetowy lub witryn臋 po艣wi臋con膮 hazardowi online, kt贸ra oferuje vulkan vegas 50 free spins dla nowych graczy, jednym z kluczy do sukcesu w biznesie jest przyci膮gni臋cie klient贸w do swojego miejsca. Je艣li spodziewasz si臋, 偶e staniesz si臋 hitem tylko dzi臋ki najlepszym produktom lub us艂ugom, nie mo偶esz si臋 bardziej myli膰. W tak zabieganym i zagraconym 艣wiecie, je艣li klienci nie wiedz膮 o Tobie i nie trafiaj膮 do Twojego sklepu, trudno b臋dzie utrzyma膰 si臋 w grze. Co mo偶e zmieni膰 Twoj膮 sytuacj臋? O tym dowiesz si臋 po przeczytaniu tego artyku艂u. Zapraszamy!

Rosn膮cy trend

To, 偶e marketerzy B2C, marketerzy B2B i inni tw贸rcy tre艣ci stopniowo zwracaj膮 si臋 ku tre艣ciom wizualnym, potwierdza raport opracowany przez tw贸rc臋 infografik i prezentacji Venngage.com. Firma podaje, 偶e wykorzystanie tre艣ci wizualnych w marketingu cyfrowym wzros艂o o 10,5% w 2019 roku w por贸wnaniu z rokiem 2018. W latach 2020/2021 progres znajdowa艂 si臋 na podobnym poziomie.

W tym samym raporcie czytamy, 偶e 49% marketer贸w wskaza艂o, 偶e tre艣ci wizualne s膮 bardzo wa偶ne dla ich strategii marketingowej. Ani jeden nie zgodzi艂 si臋 ze stwierdzeniem, 偶e nie jest ona w og贸le wa偶na.

Czym jest marketing tre艣ci wizualnych?

Tre艣ci wizualne mo偶na zdefiniowa膰 jako wszelkie tre艣ci, kt贸rych celem jest przyci膮gni臋cie wzroku. To przyci膮ganie odbywa si臋 poprzez wykorzystanie takich element贸w jak atrakcyjne projekty i kolory. Przyk艂adami tre艣ci wizualnych s膮 infografiki, obrazy, filmy wideo i memy, a tak偶e inne innowacyjne metody.

Je艣li chodzi o marketing, r贸偶nica mi臋dzy tradycyjnymi taktykami marketingu tre艣ci a marketingiem tre艣ci wizualnych polega na tym, 偶e te pierwsze staraj膮 si臋 przyci膮gn膮膰 odbiorc贸w poprzez opowiadanie historii z wykorzystaniem g艂贸wnie s艂贸w, natomiast te drugie opowiadaj膮 historie g艂贸wnie za pomoc膮 obraz贸w.

Marketing tre艣ci wizualnych ma na celu szybsze przekazywanie tre艣ci, poniewa偶 wizualizacje s膮 艂atwiejsze do odczytania i zapami臋tania. W ko艅cu angielskie przys艂owie m贸wi, 偶e 鈥瀘braz m贸wi tysi膮c s艂贸w鈥.

Wizualizacja to doskona艂y spos贸b na przyci膮gni臋cie uwagi

鈥濿izja przewy偶sza wszystkie inne zmys艂y鈥 鈥 m贸wi John Medina, autor bestsellera New York Times 鈥濨rain Rules鈥. Badania pokazuj膮, 偶e 90% informacji przekazywanych do ludzkiego m贸zgu to informacje wizualne, co czyni je doskona艂ym narz臋dziem do hakowania m贸zgu Twoich docelowych klient贸w.

Czy wiesz, 偶e nasz m贸zg przetwarza informacje wizualne 60 000 razy szybciej ni偶 informacje pisane? Prawie 鈪 ludzi twierdzi, 偶e uczy si臋 wzrokowo. Co wi臋cej, wydaje si臋, 偶e nasz m贸zg przypomina sobie 65% danych wizualnych widzianych trzy dni temu, a tylko 10% danych s艂yszanych.

Po prostu przekazujemy informacje w bardziej efektywny spos贸b, je艣li u偶ywamy obraz贸w. Dlatego w艂a艣nie wysokiej jako艣ci, perswazyjne i autentyczne tre艣ci wizualne, skoncentrowane na Twojej marce i produktach, maj膮 ogromny wp艂yw na lejek konwersji Twojej strony internetowej.

Tre艣ci wizualne pomog膮 Ci zapa艣膰 w pami臋膰, pokaza膰 swoj膮 wyj膮tkowo艣膰 i dotrze膰 do umys艂u Twojego klienta docelowego. Dzi臋ki nim staniesz si臋 bardziej widoczny jako marka, zwi臋kszysz liczb臋 wy艣wietle艅 swoich produkt贸w i wygenerujesz konwersje.

Zwi臋ksz zaanga偶owanie, zatrzymanie klient贸w i wydajno艣膰 dzi臋ki tre艣ciom wizualnym

Bycie na bie偶膮co z najnowszymi trendami i u偶ywanie atrakcyjnych zdj臋膰 (w艂asnych, wysokiej jako艣ci, zachwycaj膮cych), kt贸re pokazuj膮 funkcjonalno艣膰 Twoich produkt贸w, zwi臋kszy Twoj膮 wiarygodno艣膰 i sprawi, 偶e Twoi odbiorcy b臋d膮 bardziej zaanga偶owani, stan膮 si臋 lojalni i b臋d膮 poleca膰 Twoj膮 firm臋, dziel膮c si臋 Twoimi tre艣ciami za po艣rednictwem Social Media.

鈥濷braz jest wart tysi膮ca s艂贸w鈥. To stare powiedzenie jest teraz bardziej prawdziwe ni偶 kiedykolwiek. Mo偶esz sprawi膰, 偶e Tw贸j produkt stanie si臋 wirusowy, je艣li wykorzystasz w swoim biznesie eCommerce pi臋knie obrobione zdj臋cia produkt贸w, kt贸re skusz膮 Twoich klient贸w, zmusz膮 ich do zakupu Twoich produkt贸w i podzielenia si臋 dowodem ich niesamowitego nabycia online.

Obrazy wywo艂uj膮 emocje u klient贸w

Wykorzystaj stan emocjonalny konsument贸w, przedstawiaj膮c im wizualizacje w odpowiednich kolorach oraz przekaz (opis produktu skupiaj膮cy si臋 na jego zaletach i cechach), pomagaj膮c im lepiej zrozumie膰 Twoje produkty i przedstawiaj膮c je jako doskona艂e rozwi膮zanie ich pragnie艅/problem贸w. W ten spos贸b przyci膮gniesz ich uwag臋 i sk艂onisz docelowych konsument贸w do podj臋cia decyzji o zakupie produktu.

Wniosek 鈥 wizualizacje zwi臋kszaj膮 Tw贸j ranking Google, a tym samym rozpoznawalno艣膰 i widoczno艣膰 w sieci

Posiadanie wysokiej klasy zdj臋膰 produkt贸w ma ogromny wp艂yw na sprzeda偶 produkt贸w w Internecie, poniewa偶 zar贸wno ludzie, jak i wyszukiwarka Google ceni膮 sobie bardziej tre艣ci wizualne ni偶 te, kt贸re nie zawieraj膮 偶adnych obraz贸w. Badania pokazuj膮, 偶e 70% konsument贸w twierdzi, 偶e jako艣膰 zdj臋cia produktu jest bardzo wa偶na przy wyborze i zakupie produktu.

Ludzie potrzebuj膮 do艣wiadczenia 360掳, aby zobaczy膰 produkt tak, jakby znajdowa艂 si臋 w ich r臋kach, aby m贸c wyobrazi膰 sobie, jak zmieni si臋 ich 偶ycie po nabyciu produktu. Aby ten trend si臋 utrzyma艂, wyszukiwarki internetowe w pierwszej kolejno艣ci wy艣wietlaj膮 strony, na kt贸rych znajduje si臋 wiele jako艣ciowych, istotnych zdj臋膰 produkt贸w.

Obrazy bardziej przemawiaj膮 do ludzkich m贸zg贸w, generuj膮c empati臋, a je艣li s膮 oryginalne, pokazuj膮, jak bardzo jeste艣 autentyczny i godny zaufania, oferuj膮c najnowocze艣niejsze rozwi膮zania problem贸w klient贸w. To wzmacnia pozycj臋 konsument贸w, kt贸rzy zazwyczaj ch臋tnie kupuj膮 Twoje produkty i pozostaj膮 lojalni wobec Twojej marki.