Deweloper – jak zacząć budować relację z klientem

Bardzo duża liczba firm deweloperskich koncentruje się tylko na komunikacji ze swoimi potencjalnymi klientami na etapie sprzedaży czy promocji. Oczywiście jest to istotny element. Ważną rolę odgrywa także komunikacja z klientami po zakończonym procesie sprzedaży. Jak zatem jako developer zacząć budować relację z klientem?

Pomoc w rozwiązywaniu problemów

Deweloperzy, którzy chcą dbać o satysfakcję klientów, powinni być otwarci na pomoc związaną z rozwiązywaniem ich problemów. W znacznej większości przypadków są one związane z użytkowaniem mieszkania. Przeważnie klienci nie otrzymali wcześniej informacji, z kim dokładnie mają się kontaktować w przypadku problemów dotyczących eksploatacji mieszkania. Doskonałym sposobem na usprawnienie wspomnianego procesu jest wyznaczenie do dyspozycji klientów oddzielnego kanału komunikacji. Świetnym przykładem może być:

  • adres e-mail,
  • numer telefonu.

Można również zdecydować się na powołanie pracownika, który będzie odpowiedzialny za rozwiązywanie problemów klientów.

Dlaczego warto korzystać z oprogramowania dla deweloperów?

Oprogramowanie dla deweloperów Focus Desk będzie w stanie usprawnić obsługę klientów. Ogromnym atutem omawianego rozwiązania jest możliwość połączenia zgłoszeń od tego samego klienta w jeden wątek. Należy mieć również świadomość, że zdecydowanie zwiększa się wydajność całego zespołu. Firma deweloperska może bowiem korzystać z automatycznego przydzielania poszczególnych zgłoszeń do właściwych pracowników.

Oprogramowanie dla deweloperów może także wyeliminować ewentualne błędy. Przedsiębiorstwo może tworzyć automatyczne odpowiedzi na identyczne pytania, a także autorespondery. Dzięki temu wszyscy klienci, a także osoby zapisane na listę adresową, będą otrzymywać informacje o nowościach.

Zaplanowany kontakt

Klienci bardzo często narzekają na terminowość komunikacji ze strony pracowników firm deweloperskich. W jaki sposób można rozwiązać wspomniany problem? Doskonałym rozwiązaniem może być ustawienie alertów, których zadaniem będzie przypominanie o konieczności kontaktu z określonymi osobami.

Dlaczego jeszcze warto zdecydować się na korzystanie z odpowiedniego oprogramowania?

Jednym z najczęściej wymienianych atutów przez firmy deweloperskie jest przyspieszenie czasu obsługi zgłoszenia. System pozwala bowiem na automatyczne zidentyfikowanie określonego klienta. Ponadto wspomniani klienci będą mogli kontaktować się z przedsiębiorstwem preferowanym przez nich kanałem komunikacji. Świetnym sposobem na zwiększenie satysfakcji obsługiwanych osób są automatyczne ankiety.

Firma deweloperska w ten sposób dowie się od swoich klientów, a także osób zainteresowanych jej ofertą, nad jakimi aspektami komunikacji powinna jeszcze pracować. Oprogramowanie pozwoli przedsiębiorstwu zmniejszyć liczbę zbędnych kontaktów od klientów. Zagwarantuje im bowiem wgląd w status zgłoszeń w dedykowanym panelu. W ten sposób osoba zainteresowana w dowolnie wybranym przez nią momencie będzie mogła sprawdzić, na jakim etapie znajduje się jej sprawa.

Deweloper – jak zacząć budować relację z klientem?

Rekomendowane jest również znaczne skrócenie czasu rozmowy dzięki znajomości poprzednich rozmów z danym klientem. Konsultant nie będzie musiał po raz kolejny zadawać podstawowych pytań. W tym celu program będzie systematycznie zbierał:

  • wszystkie interakcje z klientami,
  • notatki z rozmów na karcie klienta.

Ponadto deweloper będzie mógł bez większego problemu monitorować na żywo liczbę, a także statusy zgłoszeń. Pomogą w tej kwestii interaktywne dashboardy. Ogromnym atutem omawianego oprogramowania jest zdecydowane zwiększenie kontroli pracowników zdalnych. System pozwala także na analizowanie raportów. Będą one eksportowane do Excela.

artykuł sponsorowany